Vakantiegangers op Schiphol werden in de drukste week van de vakantie (eind juli/begin augustus) geconfronteerd met de schaduwzijde van excursies met wilde dieren. Stichting SPOTS, World Animal Protection en Stichting AAP trokken hierin samen op. De drie organisaties willen hiermee deze groeiende vorm van dierenmishandeling onder de aandacht brengen van een groot publiek. Op het grote scherm in de vertrekhal was elke minuut een afbeelding te zien van wilde dieren die gebruikt worden tijdens omstreden toeristische tripjes in landen als Thailand, Marokko en Zuid-Afrika. Dit is de drukste week van het jaar op Schiphol, vandaar dat specifiek voor deze week werd gekozen voor de campagne.
#THINK AGAIN
Met de oproep #THINK AGAIN en indringende beelden van olifanten, leeuwen en apen hopen de drie organisaties dat toeristen tijdens hun vakantie niet zullen bijdragen aan deze vorm van ‘vermaak’. Knuffelen met leeuwenwelpjes, een ritje op de rug van een olifant en op de foto gaan met een aap zijn vormen van vermaak waar de dieren ernstig onder lijden. Als je op een wild dier kunt rijden, met ze kunt wandelen, ze kunt knuffelen of een selfie met ze kunt maken, doe het dan niet. Je ziet vaak niet direct wat voor leed hierachter schuilgaat, maar dieren doen dit niet van nature. Ze worden uit het wild gehaald en op gruwelijke wijze getraind om ‘geschikt’ te maken voor de omgang met toeristen of om kunstjes te vertonen. Think Again!’
Via deze link kunt u een filmpje zien dat gemaakt is door World Animal Protection in het kader van de campagne. Help ons met het vergroten van bewustwording rondom dit thema en deel bijvoorbeeld dit filmpje op uw social media.